dimecres, 8 d’abril del 2009

EL CANVI CONCEPTUAL

El canvi conceptual és l’objectiu de tots els aprenentatges científics, és la construcció de models mentals. Els mapes conceptuals ajuden molt al canvi conceptual, ja que fan que revisis, ajuntis, relacionis, integris...tota la informació que estàs rebent.
Seguint a Jonassen m’estic adonant del que estic aprenent i em serà de bon ús en la meva vida quotidiana laboral, fet molt important, ja que moltes de les persones que estudien no s’adonen de lo molt que estan aprenent.Estem utilitzant la tecnologia de forma molt productiva i ens està ajudant a fer un aprenentatge significatiu.
Perquè es pugui produir un autèntic aprenentatge, per tant un aprenentatge a llarg termini i que no quedi fàcilment en l’oblit, cal que es connecti l’estratègia didàctica del professorat amb les idees prèvies dels alumnes i presentar la informació de manera coherent i no arbitrària. Per tant, construint i interconnectant tots els conceptes els uns amb els altres en forma de malla de coneixement (com el seamless web= teixit sense costures).
L’instrument més vàlid que hi ha per assolir l’aprenentatge significatiu és el mapa conceptual, ja que en aquests, els conceptes que es presenten han d’estar connectats i han de seguir una coherència interna i una connexió adequada per tal que tingui significat. Això és el que hem hagut de fer nosaltres. Des del meu punt de vista crec que he fet un canvi conceptual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

el meu primer mapa conceptual sobre TE

el meu primer mapa conceptual sobre TE
primeres reflexions